Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Rally Lydnad.

Av Louise Johansson - 13 februari 2013 20:09

Nu har vi just satt oss i bilen efter sista kurs tillfället i rally Lydnad.
De har varit väldigt roligt men jag har insett att de inte va våran grej.
Och framför allt inte nu!!
Frasse har just kommit in i puberteten och ska lukta på allt och inte göra någonting.
En av tillfällena va han helt till sig och bara pep!!!!
Hela kursen igenom... Jag va helt slut och inte minst han!!!
Men nu sista gången fick vi gå en bana. Jag va skit nervös innan för att han skulle balla ur totalt.
De två som gick innan mig va super duktiga och jag satt på hel spänn.
Men väl ute på banan släppte de och han följde fint med vid sidan.
En gång svävade han iväg med näsan men jag fick snabbt tillbaka honom.
Men efter kursen nu så kände jag att detta får nog vänta. Han är alldeles för stimmig med näsan och hormoner skenar.
Så jag kom till insikt att han behöver mogna lite innan vi ger oss på de igen.
Men jag pratade med instruktör och vi kom överens om att han ska få gå vardagslydnad 2 nu istället.
De är ju så roligt att träna och han är väldigt villig till att arbeta.
Så vi kör de!!

Nästa helg ska han ställas ut igen efter Mydog. De ska bli väldigt roligt men tråkigt nog håller han på att fälla för fullt. Men de är bara att hoppas på de bästa.
Man ser ju att han har väldigt bra päls anlag. Och de har varje domare på pekat. Så jag tror de ska gå bra.
Men jag måste lära mig mer om hur jag bästa ska sköta pälsen.
De ska vara cirkel rörelser, dom ska doppas i vatten, de ska spryas med salt vatten. Och massa massa mer...
Man får olika råd.

Så de ska pluggas på.
Nu när vi kommer hem ska har få ett bad så han kanske kan bli av med den päls som han fäller.
Sedan blir de lugnt och skönt. Imorgon blir de bara en lugn dag för Frasse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Johansson - 7 januari 2013 18:56

         Nu i helgen som va var de Mydog. Årets största hundutställning. Frasse hade jag anmält till valp klassen. När klockan ringde kl.5 va jag inte lika pigg på att åka och inte Frasse heller. Oskar lyfte inte änns huvudet n'r jag gick upp utan ...

Av Louise Johansson - 1 januari 2013 18:47

har de gått ett nytt år och att de slutade så bra som de gjort kan jag inte fatta. Att få Frasse va en underbar räddning. Han har kommit med så mycket kärlek och komik. Han kommer med sin "full i fan" blick och då vet man att något är på gång. Fr...

Av Louise Johansson - 14 november 2012 18:57

I helgen nu så gjorde Oskar sitt årsprov troligen för sista gången. Han skötte sig helt perfekt och varnade mig även innan jag blev dålig!! Är så lycklig att jag har honom. Och ännu bättre att jag har Frasse nu som kan ta över efter Oskar så småni...

Av Louise Johansson - 17 oktober 2012 10:40

I söndags var vi på tävling och tittade och lilla Frasse fick miljö träna lite. Jag trodde de skulle bli ett kaos med båda hundarna. Men inte då. Frasse skötte sig bättre än Oskar nästan. Han låg bara och tittade på alla hundar och va väldigt nyfik...

Av Louise Johansson - 17 oktober 2012 10:28

Hundar packade och nu åker vi till min älskade vän Linda och hennes underbara vovvar. Oskar och Frasse har varsin kompis att leka med. Frasse har lilla Nova som är en månad äldre än honom och Oskar har Fiorah som är några år yngre än han. Men de är e...

Presentation


I denna bloggen kan ni följa mig och min hund Frasses väg till att bli servicehund. Men även också min gamla hund Oskar kommer vara med en del.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards