Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Johansson - 17 oktober 2012 10:40

I söndags var vi på tävling och tittade och lilla Frasse fick miljö träna lite.
Jag trodde de skulle bli ett kaos med båda hundarna. Men inte då. Frasse skötte sig bättre än Oskar nästan. Han låg bara och tittade på alla hundar och va väldigt nyfiken på hundarna som sprang i mål. Vi satt vid mål gången och när de började leka med sina hundar va de lite svårt att ligga still, men de gick!!
Trodde inte de va sant att de gick så bra.
De va flera som kom fram och frågade om de va mina servicehundarna. Så fick jag förklara att han bara va snart 6 månader och ingen trodde de va sant.
Sedan spred sig ryckt och massor av människor kom och berömde mig för min underbara lugna valp.
Helt otroligt!!
Men efter över 6 timmar började han tröttna och började bita lite i Oskar och rulla runt på rygg. Men att klara så många timmar!!
Så när vi kom hem hade jag två mycket nöjda hundar som sov gott

Av Louise Johansson - 17 oktober 2012 10:28

Hundar packade och nu åker vi till min älskade vän Linda och hennes underbara vovvar. Oskar och Frasse har varsin kompis att leka med. Frasse har lilla Nova som är en månad äldre än honom och Oskar har Fiorah som är några år yngre än han. Men de är ett så mysigt gäng.
Så nu åker vi och ska ha en underbar dag!!!

Av Louise Johansson - 17 oktober 2012 10:28

Hundar packade och nu åker vi till min älskade vän Linda och hennes underbara vovvar. Oskar och Frasse har varsin kompis att leka med. Frasse har lilla Nova som är en månad äldre än honom och Oskar har Fiorah som är några år yngre än han. Men de är ett så mysigt gäng.
Så nu åker vi och ska ha en underbar dag!!!

Av Louise Johansson - 13 oktober 2012 20:49

Frasse växer så de knakar!!!
Han är snart i jämn höjd med Oskar. Kan inte fatta att tiden gått så fort!! De va inte länge sedan han låg i mitt knä för första gången och va pytte liten <3
Han har verkligen gjort mitt liv så mycket bättre. Oskar stor trivs med att ha någon att brottas med och bita på. Men de är väl mer Frasse som biter i honom. Men jag ser att Oskar ha fått nytt liv igen.
Den senaste tiden har varit jobbig för mig eftersom jag haft hela benet i gips efter en stor knä operation. Men de har gått super bra ändå. Frasse är nöjd av att ex. leta godis i ett träd eller bara ett kort godis spår. Han är så härlig. Han har sina stunder då man undrar om de är något fel där uppe :-) men de går lika fort över som de kom.
Han älskar att krypa upp i knät och kela.
Och så har han hittat ett vän för livet <3 Lilla tjejen Nellie på 1,5 år. Hon älskar att bli jagad av Frasse men har nu börjat märka att han kan bli lite väl busig den där hunden.
Så nu är de träning för Frasse att barn ska man inte jaga!!! Haha
Annars går allt bra. Vi har tagit de väldigt lugnt med träning ett tag. Men jag planerar redan inför nästa kurs vi ska gå efter årsskiftet.
Vi planerar också att ställa ut på Mydog i Göteborg i januari. De ska bli så roligt.
Nästa helg är de hans andra utställning. En liten inofficiell i Laholm.
Han kommer bli Bir denna gången eftersom de bara är han som ställs. De är lite tråkigt att de inte blir någon konkurrens i rasen utan han bedöms bara ihop med de andra i grupp finalen. Men men de kommer på Mydog, jag behöver nog inte vara orolig.
Imorgon ska de packas burar och hundar för att åka på agility tävling på tångahed. Våran hundmats sponsor Husse står där så jag och hundarna ska vara med och hjälpa till lite.
Oskar kommer vara i tjänst och lill killen får titta på och träna passivitet.
De ska bli roligt men jag kan tänka mig att ljud volymen kommer vara hög. Skall från alla håll och kanter.
Så de blir ett stort test för Frasse.
Men nu ska jag och hundarna bara mysa resten av kvällen efter en tuff dag.

Presentation


I denna bloggen kan ni följa mig och min hund Frasses väg till att bli servicehund. Men även också min gamla hund Oskar kommer vara med en del.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards