Alla inlägg under september 2012

Av Louise Johansson - 30 september 2012 08:27

Utställningen igår gick kanon. Frasse skötte sig förvåningsvärt bra för att vara första utställningen. Han låg och pep lite i buren när inte jag var där för han är så mattor sjuk.
Menannars blev jag väldigt förvånad att de gick så bra.
Först när han hos domaren va han över lycklig. Domaren va bra med hundarna. Han tog de lungt och stillsamt tillväga och ville att Frasse skulle leka när han gick igenom honom. Sedan fick han springa framför domaren och han va följsam och bra sedan.
Regnet stod som spön i backen myten vi hade tack c lov ett tält att vara i. Så vi kunde hålla oss torra och varma.
Så dagen slutade med en första placering och så ett "big" bäst i gruppen och även ett"hp" hederspris! Så jag kände en stor seger när de gick så bra. För att viga alla med fördomar att jag faktiskt kan ha hund trotts alla operationer. Så på vägen ut från utställningen köpte jag till en större gå rosett och en första placerings rosetten, de va så billiga så jag var bara tvungen!!
Så nu väntar vi med spänning till nästa utställning och kanske bliri Laholm i slutet på Oktober.
Han fick fin kritik så de ska bli spännande och se vad nästa domare tycker om honom.
Men nu får vi trän lite träning inför stora Mydog i början i Januari.
De är så rolig och sre inte då blodigt allvar utan jättrbra socialträning bland alla hundar och miljöer
Ska i sortera bland korten som jag g igår. Ett heltids jobb. Men sedan kommer de bilder.

Av Louise Johansson - 29 september 2012 12:21

Tyvärr har jag inte hunnit ta kort på Frasse med rosett men de kommer.
De fick bli en bildpå oss i tältet som Tony snällt lånade ut i ösregnet!!!!
Ett extra tack till dig Tony min hundmats leverantör!!!

Av Louise Johansson - 28 september 2012 23:00

De ena kortet när jag ställt upp han på bordet blev inte så lyckat eftersom. bordet va för litet så han kunde inte sträcka ut ordentligt.
Och eftersom jag är ny opererad mitt knä och har hela benet i gips kommer jag inte ner tillfället. Utan de blir rullstol med ett ben som sticker rätt ut.
Frasse lärde sig fort att han kan använda de som agility hinder.
Och sedan är han en sådan otroligt knä hund som gärna kryper upp i knät och ska mysa.

Ett av korten har han ett tuggben som han bet på när han höll på att tappa en kindtand så blodet bara rann.

Sedan sitter han och jag och myser i soffan. Och han älskar att lägga huvudet på min axel och sova.
Och ett när han myser med min syster dotter.

De sista kortet sitter Frasse och Oskar med favorit grannen och tigger kel på var sin sida.

Hundarna är så goa ihop och de syns verkligen att de trivs tillsammans. Frasse kan koppla av och inte bara leka med Oskar hela tiden. Så Oskar är väldigt nöjd.

Men nu till korten. De ligger nog inte i den ordning som jag skrivit.
Jag kan tyvärr inte ladda upp kort från mobilen till facebook. Och har inte kunnat på länge så tyvärr kommer de inte ut kort så ofta.

Av Louise Johansson - 28 september 2012 22:42

Väskan är packad och Frasse ny badad och lite frisserad. Imorgon är de dax får den första utställningen :-)
Ska bli så roligt. Men tyvärr har han vuxit lite för fort så bak benen har han lite svårt att vinkla till bra.
Men vi tränar på och gör de bara för träning inför de stora utställningarna ;-)
Sedan är vi nu även klara med unghundskursen och fick topp betyg.

"En otroligt lovande hund som kommer att bli en mycket duktig servicehund" :-)
Så en stolt matte lämnade kursen med gott mod. Men nu får han vila och stå på mognad tills vi kan gå vidare i kurserna. Vi har legat lite före i tiden att ha hunnit med både valpkurs och unghundskurs och han är bara 5 mån.
Så nu är de vila!!!!
Jag är otroligt noga med att inte gå fram för fort utan vi har ofta varit på kursen för att träna bland andra hundar eftersom jag inte har många omkring mig i min närhet. Så vi går igenom momentet på kursen men sedan tränar vi på väldigt långsamt med korta pass och mycket vila.
Efter en tur på stan är de vila i minst 2 dagar för att han ska smälta alls intryck.
Men jag kommer definitivt fortsätta på Hundens hus efter årsskiftet men kontakt och vardags lydnad eller rallylydnad. De blir ett svårt val!!!

Men håll tummarna inför imorgon så berättar jag mer när vi är klara :-)
Ha en underbar helg alla!!

Av Louise Johansson - 10 september 2012 22:56

Lite blandade kort tagna de senaste dagarna.
Bland annat på Frasse ligger bredvid mig i sin säng och tuggar ben.
Frasse klättrade upp på en stol för att komma närmare min vän för att tigga kel!!
Sedan är de Oskar och Frasse som ligger tätt och myser i bilen på väg hem.
Och så har jag lilla Svea som har förberett sin flytt sedan Frasse flyttat in!!! Haha
Imorgon bär de av till nolhaga djurpark för att träna passivitet bland djuren. Och så längtar jag tills onsdag för då är de dax för hund kurs igen.

Av Louise Johansson - 8 september 2012 14:54

Idag har jag och Frasse varit på hundutställning och miljötränat.
De va polar hundarna men en bit längre bort va de en flat kennel som hade kennel läger. så de slutade med att vi satt och tittade på dom och Frasse var kanon duktig. Han trivdes bättre vid dom än hos polar hundarna som bara skällde hela tiden.

Av Louise Johansson - 7 september 2012 20:11

Igår va vi på grupp träff i slottsskogen med servicehunds gänget. Frasse skötte sig över förväntan och va lugn nästa hela tiden.
vi tränade passivitet när de andra va uppe vi djuren genom att äta glass och titta på folk.
När de tränade plats liggande passade vi på att träna vi med och de gick galant. vi va även med och gjorde inkallning och han kom som ett skott. Till och med när en av hundarna slutade iväg på egen hand låg Frasse kvar och tittade på mig.
Han är otrolig på ögonkontakt.
Här är några kort från igår.

Presentation


I denna bloggen kan ni följa mig och min hund Frasses väg till att bli servicehund. Men även också min gamla hund Oskar kommer vara med en del.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards