Alla inlägg under juli 2012

Av Louise Johansson - 21 juli 2012 15:37

De va väldigt bra jag hade svart på mig för då syntes inte Frasse så bra och vi slapp alla som ville hälsa :-)

Av Louise Johansson - 21 juli 2012 12:49

Idag är vi i Trollhättan och miljö tränar.
Frasse är cool lugn och ligger och tittar på folk.
De är festival och mycket folk. Han sköter sig galant!!!

Av Louise Johansson - 18 juli 2012 15:29

Då har man varit och fått spruta. Frasse låg snällt och vänta på sin tur.
Han skötte sig som en ängel :-)

Av Louise Johansson - 16 juli 2012 16:52

Idag blir de Oskar som får följa med och jobba. Frasse blev kvar i stugan med mamma och pappa.
så nu ska jag ha en mysig kväll på Liseberg :-)

Av Louise Johansson - 14 juli 2012 16:48


Kan man se med full i fan ut!!!!


 


Fina Killen poserar framför kameran


   


Ved korgen går också att ha som sovkorg tycker Frasse

Av Louise Johansson - 14 juli 2012 14:59

I måndags och Onsdags va de valpkurs. Måndagen gick kanon och han skötte sig exemplariskt under praktiken. Men när de va dax för teorin va han inte lika rolig att ha och göra med. Han skulle bitas och äta upp rullstolen. haha!!!

Så under praktiken va jag en mycket stolt matte och sedan gick de bara utför!! Haha

Nä skämt ch sido skötte han sig bättre än för väntat.

Han va yngst i klassen men de skillde bara två veckor på han och en liten fransk limpa.

Instuktören är kanon. De är utbildade immi instruktörer och de inlärnings metoderna passar mig jättebra.

Jag har redan börjat se på kurser som jag ska gå till hösten. De blir lydnad och även ringträning. Och detta ser jag väldigt mycket fram emot.


Jag är så evigt tacksam till alla som hjälp mig till att skaffa denna underbara pärla. Jag visste att mitt liv skulle bli bättre men inte visste jag att jag skulle få de såhär bra. Han har gett mig livs glädjen tillbaka.

Efter allt jag gått igenom de senaste året har varit fruktansvärt och jag trodde ibland att de aldrig skulle bli bra igen. Men nu är be bra!!!

MIN flock är samlad.


Nu ligger Frasse och sover som en stock efter en runda i skogen. Jag plockade svamp och han fick vara med och titta på. När han blivit lite äldre sedan ska han få lära sig att leta kantareller.

I våras gick jag kantarellkurs med Oskar så jag har lärt mig hur jag ska gå tillväga för att lära in de. Oskar däremot lärde sig nog inte så mycket. Han tycker de är mycket roligare att leta lerpölar att bada i. Den näsan är väl inlärd på lera. haha!!!

Så jag och frasse hittade ganska mycket svamp. Tyvärr kan jag inte ta mig in i skogen så lätt eftersom jag inte kan gå så många steg. Men med permobilen kommer jag fram bra på skogsvägar och där växer tack o lov kantareller också.

Men  nu får vi vila upp oss i några dagar. Nästa vecka är de dax för 12 v vaccinationen så då bär de av till farbror veterinär.

Ha de gott så länge!

Av Louise Johansson - 9 juli 2012 11:59

Nu har älskade Frasse bott här i mer än två veckor. Han gör stora framsteg varje dag.

De är svårt att tygla sig för att inte göra för mycket.

Han är otroligt snabb på att lära sig så de är svårt att motstå att träna för mycket.

Jag vill att träningen ska gå lungt fram och inte sönder träna. Skulle jag göra de så skulle han väl kräva massor av aktivering när han blir stor.

Så här kör vi metoden lugnt och sansat.

Vi tränar just nu inkallning. De går väldigt bra och han fattar vad han ska göra.

Jag har ju gamla Oskar som alltid kommer och de gör ju de hela lättare. Frasse ser gärna på närOskar jobbar. Frasse har börjat fatta att han ska komma med sakerna som han hittar. Oskar kommer ju och lämnar och får något gott då kan Frasse med.

Härom dagen va mina vänner hemma. De har också servicehundar. Och den ena har också en valp som är en månad äldre än Frasse. Hon är en svart liten labrador flicka som också ska utbildas till service & epilepsihund, så förhoppningsvis kommer de följas åt på deras väg till att bli serviehund.

Frasse är en otroligt duktig liten krabat. Jag har verligen fått en pärla!!

Idag börjar vi på valp kurs. Ska bli jätte roligt att se hur han kommer vara där.

Just nu ligger han och vilar vid mina fötter och jag lika så för att vi ska orka med kursen.


Jag kommer också försöka lägga upp lite bilder. Igår hade vi stå träning för att han ska vara förbered inför utställningar vi ska gå på.

Så igår när jag tränade så skulle mamma ta kort när jag ställde upp honom. De gick inte så bra för hon förstod sig inte på kameran så hon fick ta över och hålla korven.

Jag fick ställa upp honom snabbt och sedan backa för att ta kort. De gick väl sådär, men några kort fick vi. Han kunde ju stå bättre men de får vi träna på mer sedan.


Frasse är fortfgarande lite petig i maten. Han äter bra varannan dag. Men han får ju i sig de han behöver. Så nu är de dax att äta lunch för lilla Frasse och jag ska lägga mig och vila ryggen en stund. För ikväll börjar de. Åh vad roligt de ska bli!!!


Ha de gott allihopa!! Så ska jag lägga över bilder med.

Och nu har de även kommit en app till mobilen så nu kanske de kommer lite mer små inlägg!

Presentation


I denna bloggen kan ni följa mig och min hund Frasses väg till att bli servicehund. Men även också min gamla hund Oskar kommer vara med en del.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards